Ini Blog Baru aku * Aku lebih tenang disini * Berpindah disini * Cari aku Disini.

BALADEWA SEJATI TAKKAN PERNAH MATI

Tuesday, March 31, 2009

Ada Apa Dengan Kerja??

Hari ni hari Selasa. berborak dgn rakan sekerja. bercerita tentang kerja. terperanjat. dia ingin berhenti. kenapa? soalku. mendapat kerja disingapura. gaji berganda. aku diam. mmg kebanyakan penduduk jb kerja di sana. aku tanya lagi. kerja apa?. dia jawab. Security guard. cis! berhenti jadi Drafter Engineer untuk jadi guard?. katanya gaji lumayan. kalau convert RM. Dua kali ganda gaji skrg. Tu belum masuk elaun lagi. Elaun makan + Transport S$100 sehari. Setelah kira2. dia kata Rm7K lebih sebulan.. gilalah.. lebih kurang gaji GM aku. Hmm.. terpulang. pilihan masing2. Aku? mungkin tidak utk berkerja disana. tidak sanggup bangun sekitar 4 pagi utk menempuh kesesakan jalan yg maha lama. dan sampai di sana sekitar jam8. ish! Bagi aku, rezeki ada dimana2.


p/s : RM1.oo = S$ 2.42 ( current )

26 comments:

CikYana(",) said...

btul tue rul
rezeki tuk kita ade di mana2..

CikYana(",) said...

uit ni da out of topic..
hikhikhik..
selamat hari selasa 2 u 2 :)

mishl i n z said...

mak ai..
gle 7k??

kumpul2 ley kawen cepat
gegege

tapi stakat guard?
tak mo lol
rugi2 sbb ilmu belaja tak tercurah
hee

errul_ramli @ MH said...

cikyana ~ tau xpe.. rezeki dimana..

lin ~ siot je ek.. kerja kat singapore just as a guard pun leh dapat S$2K++..

Bro Framestone said...

aku tau pasl bnde nie..sepupu aku pun ramai yg ke sana..cuma cam xde life je la..

out of topic--> he..23x yup betul huhu... nafas aku mmg kuat dah skrg nie..dah lame x exercise... dok semput je skrg nie

TiNiE said...

kawan² punya hal, sapot jerla...

mishl i n z said...

ada award 4u

Umi Nazrah said...

wah guard mahal smpai mcm tu. nasib baik takda kt mesia :P

Yang Benar, Kakak Perkara Rawak said...

peh...
jadik security guard gaji riban2?
siyesssss?
pehhhhh..beslah cemtukan..
kat sini nak cecah 7k kalau jadik guard,JANGAN HARAP.
ko takya le nak keje juh2..
kesian mesia ni,rakyat sume lau ade pilihan nk keje luar negara..
:) MALAYSIA MEMERLUKAN RAKYAT MACAM KAU.AHAKS :P

Galuh Cendra Kirana said...

Usah ko tanye ape negara ni buat utk ko...tapi ko tanye la diri ko, ape ko buat utk negara...sekain, timekaceh.

Kak Lia said...

hujan emas di negeri orang,
hujan batu di negeri sendiri,
lebih baik di negeri sendiri...
ada kala emas itu tidak menjanjikan apa2...dan batu itu bukan semua tidak berguna...


(alamakkk...emo la plak)

errul_ramli @ MH said...

framestone ~ yela.. ramai mber2 keje kat sana gak.. susah nak jumpe

tini ~ hmm.. support la ni.. tp kalau aku.. mintak maafla..

linz ~ thanks!! amat menhargaimu!

nazra ~ ye la... gaji pengawal peribadi PM maybe tak semahal tu kot..

secret ~ hahaha.. serius gaji dia aku kira cecah 7k sebulan pas convert duit msia.. ikotkan gaji sape tak nak kan? tapi ikotkan badan.. duit byk bdan xsihat nak watpe.. btol x?

elina ~ ish.. soalan susah ni.. ape yg aku dah wat kat negara ni?? ish.. yg pasti aku suka wat pencemaran bunyi je.. haha

mama ~ botl2.. tapikan mama..time ujan emas kat negeri org, kte gi la jap negeri org tu. dapat 2 3 jongkong, pastu kita balik.. pastu tunggu ujan batu kat negeri kita plak.. mana la tau yg turun tu ujan batu delima ke, ujan batu permata ke, batu zamrud ke.. hehe

hanis said...

SALAM ZIARAH ERRUL
:p

errul_ramli @ MH said...

hanis.. salam ziarah hanis..

Wawa_Nadwa said...

yup.
btoi tu rezki ade dimana2 je.

hurm.
sape nama kwn awk tuh.
sbb wawa pon rase nk apply la jd guard.
keje 4 5 bulan pastu benti la.
hehehhehe!

cik selamah kundang said...

security guard 7k?tu tahap aku OT xda masa bersuka suki tu.takjub aku ngn kwn kau

errul_ramli @ MH said...

wawa ~ name dia Chee keong.. nak no telephone sekali?? haha

mooney ~ ye la.. aku pun terkejut gak mule2.. tapi tgk offer letter dia.. mmg betul

vee_elviana said...

Hi Errul

Is he Malay? If he is kesian jugak kan nasib Melayu terpaksa berkorban jawatan yang ade sekarang demi duit walaupun terpaksa downgrade the position. Kita yang masih mempunyai kerjaya yang baik ni seharusnya enjoy dan bersungguh2 dengan kerja yang ada. Mana tau nasib kita pulak suatu hari nanti tak seindah yang disangka.

Ciao

didieadila said...

xksh la keje ape pon..
asalkan halal..
keje guard pon halal..
so xbek pndg rendah kt org..
kdg2 org yg xberkelulusan tggi..
lbh berjaya n murah rzki dr berkelulusan tggi aite..?
=)

didieadila said...

n lg 1..
kdg2 org xberjawatan tggi pon lg murah rzki jgk..
lupe nk add td..hehe

errul_ramli @ MH said...

sailormoon ~ dia cina.. tapi still nak gain money lagi.. xtau la dia tu..

didie adila ~ sungguh tepat pendapat anda

Kapten Luffy said...

rugilah... EXPERIENCE tu penting sebab masa hadapan gaji akan bertambah mengikut EXPERIENCE

errul_ramli @ MH said...

hmm.. betol gak cakap ko ni ek

mryms said...

hurm, snggup jadi guard haa

entah said...

gua plan lepas grad nak pegang cangkul jer..hahaha.nak tanam cili,cendawan.ganja..hehehee

errul_ramli @ MH said...

yam ~ hahaha.. pehal ntah dia tu.. degree holder nak jadi guard

haikal ~ haha.. ampang ada tanah ke nak berkebun?